Miss Vans-Vans


Entries About FRIENDS FACEBOOK TWITTER FOLLOW DASHBOARD
♔The Queen ♔

Loving someone is tiring and it hurts, but it’s not something I can stop..and you know the best miracle out of all miracles is making the heart of the person you love beat.

Follower


Chat Here

Leave your footprints here
Thanks for stop here

Old Entries



Tweet-Tweet


Credits


Basecode/Template : AtinTory .
Editor : Leya Yeolly
Edit Again By : Me
Images : WeHeartIt
music : irondj
SAHABAT

Annyeong Haseyo Dear…..

Kali ini entry yang akan saya coretkan di sini ialah tentang sahabat….semua orang pasti punya sahabat..dan saya pasti semua orang tahu apa itu sahabat…dalam dunia ini semua orang perlukan sahabat…tanpa sahabat bagaimana kita dapat hidup??tak semestinya sahabat itu manusia juga…kadang-kadang ada sesetengah orang membuatkan haiwan peliharaan menjadi sahabat baiknya…

Hari ini saya sangat banyak berfikir tentang sahabat…saat kini,dalam umur sebaya saya,kita pasti sedang mencari siapakah sahabat sejati kita….kadang-kadang bila berkawan,saya was-was untuk mempercayai mereka…kita tidak tahu hati orang….mungkin ada musuh dalam selimut barangkali juga….Kata orang sahabat itu akan bantu kita disaat kita susah mahupun senang…tapi setakat ni yang saya jumpa semua mementingkan diri sendiri…saya tahu semua orang sedang bersaing dalam mendapat tempat yang baik di hati pensyarah…tapi mengapa perlu sabotaj dan memulaukan sesame kawan…apa mereka pantas dipanggil kawan bila bersikap sedemikian….Mereka hanya memikirkan nama mereka sahaja…hanya memikirkan diri mereka sahaja…mereka nak jadi popular…supaya semua orang suka….kadang-kadang dalam kelas…ya saya memang slow sikit nak pick up apa lect ajar dalam sesetengah subjek…bila saya Tanya macam mana buat ni…kejap-kejap…last-last dia tak akan ajar….saya tahu dia nak dia jer yang tahu jawapan tu…..saya benci keadaan ini….sahabat ke yang kutuk dan cakap buruk pasal kamu dari belakang???kenapa mesti bersikap sedemikian…..ya mungkin saya perlu percaya juga kata sesetengah pihak..”mereka hanya cemburu melihat kelebihan saya yang tidak ada pada diri mereka”…mungkin itu juga….
Sekarang ni ada seorang kawan saya yang mulai menjauhi kami…Dia tidak tahu apa sebab kami berbuat sebegini kepada dia…dia yang mulakan hal ini dulu…dia seolah-olah menganggap dirinya seperti puteri yang senang lenang memerintah orang membuat kerja….dan kerana kami ini bukan kuli dia,so buat apa kami mahu lakukan kerja yang dia suruh…suruh orang bawa ni,suruh orang ambik tu….dan dia juga terlalu ingin mendapat nama dan kepopulariti… mungkin dia kata dia tak da….tapi dia tak sedar sikap sebenarnya ialah seperti itu..dan ini sudah kali ketiga kami menjauhi dia…dan sepatutnya kami yang merajuk kat dia tapi kenapa sekarang dia yang berbuat demikian….saya tak kisah dia nak jauhi kami….bila senang dia tinggalkan kita,bila susah dia cari kita…so dia lebih percaya pada orang tu so go on la…tinggalkan kami di sini….kan orang tu yang layan kamu sebaik-baik yang mungkin…

Tapi untuk pengetahuan kamu ya kawan…kita berdua sayang kat awak…tapi awak terlalu memikirkan nama dan kepopulariti awak…awak tak sedar dengan sikap awak sebenarnya..sejak awak berkawan dengan mereka tu,kamu dah mula terikut-ikut….kamu mahu nama kamu saja yang pensyarah kenal..kamu mau kamu saja yang orang sukai…kita tak kisah kalau pensyarah pandang tinggi terhadap kamu..tapi bukan dengan cara mensabotaj kami berdua….

Banyak dah kenangan yang kita bina di politeknik ini…dah 1 tahun kita berkawan di politeknik ni…tiga kali kamu dah buat kesalahan yang sama…dua kali yang dulu saya dapat maafkan kamu dengan mudah…saya Tanya kamu and buat tak da apa-apa yang berlaku…saya bukan pendendam..saya juga tak marah lama-lama…..tapi kali ini…saya tak tahu la…kamu keterlaluan bagi saya…kamu bersama dengan perempuan tu bersatu..tambah dengan leteran dia…so,bila ini terjadi,kemarahan kami berdua bergabung and ini lah jadinya…..persahabatan kita sudah seperti di hujung tanduk..saya tak tahu macam mana mahu menyelamatkannya….kita bertiga sudah semakin jauh…masing-masing ego..

Kini hanya tinggal kami berdua…harap kami berdua dapat mengekalkan persahabatan ini…bila awak sedar kita alu-alukan kepulangan awak kembali dengan syarat awak tak ulangi kesilapan yang sama…ingat tu…







Labels: ,